Thursday, June 25, 2009

saat kau tiada 9

seminggu telah berlalu...peristiwa itu menghantui zika saban hari. memang dia takut untuk menghadapi suaminya itu. sungguh dia benar2 terkejut dengan tindakan Aiman Daniel. Sejak peristiwa itu Zika sering temenung dan meratapi nasib diri.sedang dia leka termenung tiba-tiba handpon nya berdering. zika segera melihat di skrinnya."abang?"kata zika dalam hati. "kenapa suaminya menelefonnya?"desis hatinya. tanpa berlengah lagi disegera menjawab panggilan itu."helo zika..ni aku..aku nak minta maaf atas perbuatan aku hari tu..aku nak belanja kau makan hari ny..kau siap2 la..malam nanti aku jemput kau.."kata Aiman Danial terus setelah panggilanya dijawab oleh isterinya itu. "aku harap kau sudi memaafkan aku"pintanya lagi. "baiklah..zika da maafkan abang da..tak perlu la kita pergi kuar mkan..zika da maafkan abang.."jawab zika dengan jujur. walupun sakit hatinya tapi dia tidak mau perbalahan diantara dia dan suaminya berlanjutan. "Nope...plz zika kita kuar malam ni.. lagi pun member aku ader wat party kat kondonya. aku tak de spe nk teman.. aku hanya harap kan kau jew la. plz..."pujuk aiman Danial lagi. sebenarnya dia mempunyai rancangan untuk zika.sakit dihatinya masih belum terubat lagi dengan perbuatan Zika.. "baik lah zika ikut je.."jawab zika dengan perasaan yang tidak sedap.. "thank zika nanti aku jemput kau dalam kul 8 malam k..bye."talian telefon terus dimatikan sebelum sempat zika memjawabnya.

"pe aku nak pakai malam ni?aku bukannya de baju yang sesuai pun..erm kalau nak wat party takan la aku nk kai baju kurung lak.."desis hati zika..tiba-tib dia teringat yang bahawa mastura telah memberikannya beberapa helai seluar jean dan blouse hari itu..dia segera mencarinya..akhirnya dia menjumpai nya.dia tersenyum lebar.."sekarng dah pukul 7.35..baik aku sembahyang dlu.."desis hatinya. selepas memnunaikan solat dia segera bersiap..dengan hanya berlisptik,bercelak dan berbedak..dia kelihatan menarik..dia segera turun kebawah menanti suaminya..


Tepat pukul 8 malm kereta suaminya berada di porch dan dia segera keluar denagnsenyuman manis.. Aiman Danial terpana dengan senyuman itu, dia segera membalas senyuman itu..senyuam pura-pura nya..zika segeras menaiki kereta dan mereka terus berlalu..

setelah setengah jam perjalanan mereka sampai di Kondo milik rakan suaminya itu. merekaterus ke tempat yang mereka tujui.. "hai suma!!!" jerit Iman Danial.. rakan-rakan Aiman Danial segera berpaling.. "wow sape yang kau bawak tu danial?" tanya salah sorang rakan Aiman Danial.. "la tak kan kau tak kenal kot? ny la aku punya......ist....Orang Gaji aku yang aku cite kan tu...macam maner??okey tak??"jawab Aiman Danial dengan senyuman sinis nya... "abg? nape buat zika mcm ni? npe abang malukan zika mcm ny? pe slah zika kat abg?" tanya zika dengan sedih..airmata nya mengalir dipipi. dia tidak snagka snggup suaminya itu memalukan dirinya.. "pe slah kau? kau tanya aku pe salah kau? ni salah kau...kenapa kau tak tolak lamaran kuarga aku??npe kau bagi taw mama tentang aku tampar kau??aku memang bengang gila dengan kau.." jawab Aiman Danial dengan perasaan yang membara.. "Mike aku nk pnjam bilik kau..aku nk selesaikan Prob aku ngn dia jap...kau bagi tak??"tanya aiman danial kepada member nya itu.. "of coz...kau pergi la..and enjoy la puas2 k..."jawab mike dengan ketawa berdekah2..


"kau mari sini..."jerit aiman Danial sambil mengheret tangan Zika ke satu bilik...."abang zika tak mau...abang nak wat pe ni??"tanya zika sambil menarik2 tangannya.Sakit. "encik..tolong la saya encik..."pinta zika kepada rakan2 suaminya itu..mereka hanya melihat dan ketawa dengan kuat..mereka tidak peduli dengan rayuan zika..."abg jagn baut zika mcm ny abg..."rayu zika lagi... aiman danial sudah bertindak jauh..dia mengheret zika dan mencampakannya ke katil. malam tersebut merupakan mimpi yang tidak mungkin dilupai oleh zika. Dia di perkosa oleh suaminya sendiri...


"woi perempuan..kau bangun la.."jerit Aiman Danial.."jom balik..kau pakai baju kau cepat.."perintah aiman Danial dengan senyuman sinis.."aku tunggu kau kat kereta..cepat sikit.."kata Aiman Danial sambil berlalu.. Zika segera memakai pakainya dan mengemaskan dirinya...air mata mengalir di pipinya..sakit badan2nya..hanya Tuhan yang tahu..dia segera ke kerata dan aiman danial terus memecut laju kereta nya itu.. setelah sampai di simpang kerumah mereka...tiba-tiba kereta aiman danial berhenti."aku nk kau turun kat sni..aku da dapt pe yang aku nak..so aku nk kau turun kat sni..kau turun sekarang!!" jerit aiman danial..

zika hnaya memerhati kereta itu berlalu dengan laju..perasaannya sakit sgt...sampai hati suaminya melakukan perbuatan tersebut..dia menangis meratapi nasib diri dengan airmata mengalir di pipi.....






p/s: sowy kau n3 ny mcm bowink k...

14 comments:

  1. cam se*an.....
    benci betul....heee...geramnye...

    ReplyDelete
  2. mcm cite andai itu takdirnye je,,
    ermm

    ReplyDelete
  3. spesies mcm novel andai itu tkdirnye.

    tp mmg best...
    smbung lg k...

    ReplyDelete
  4. bila nak sambung dah jenuh nunggu

    ReplyDelete
  5. manalah sambungan cite ni, tak sbr nak tau selanjutnya

    ReplyDelete
  6. cm pernah baca je cite cm nie...

    ReplyDelete
  7. tak de sambung ke dah stop

    ReplyDelete
  8. saat ku menunggu saat kau tiada saat kesabaran masih saat berapa saat

    ReplyDelete
  9. k..
    nk bg komen
    mmbina nie...
    hrpnye blh jrkkan la ckit
    coz best ckit klu nk bace pon..
    bila ade time dialog2
    ltk r dkt line y len...

    ReplyDelete
  10. mcm novel andai itu takdirnya je...

    ReplyDelete
  11. cm novel andai itu takdirnye..
    pape pun..trskan b'karya..cite best..sambung2..
    rajin2 g blog me nie..me pun bru dlm dunia penulisan nie..

    http://akuroaiharapunye.blogspot.com/

    http://andai-itu-takdir-untukku.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. lamanya nak sambung

    ReplyDelete
  13. bila nak sambung best sangat

    ReplyDelete
  14. istilah "diperkosa oleh suami sendiri" tiada dlm kamus Islam. harap penulis ambil cakna perkara ini.

    tulisan anda dibaca oleh org awam yg secara tidak langsung memberi pemahaman yang salah kepada mereka.

    ReplyDelete